BLOG

5 strategii de marketing online (promovare site)

marketing online marketing digital promovare facebook promovare online
5 STRATEGII DE MARKETING ONLINE (PROMOVARE SITE)

Marketingul online are câteva componente care trebuie să acopere fiecare aspect al promovării online, de la crearea de conţinut până la vânzări.

Aceste componente pot fi combinate pentru a forma 5 strategii care să te ajute să obţii mai mult trafic către site-ul tău şi să câştigi mai mulţi clienţi.

1. MARKETINGUL DISPOZITIVELOR MOBILE

Creşterea accelerată a numărului de dispozitive mobile (smartphone-uri şi tablete) face ca importanţa promovării site-ului pentru aceste dispozitive să crească.

Chiar Google spune că marketingul mobil nu e o opţiune, ci o obligativitate pentru orice business; câteva statistici recente despre utilizarea dispozitivelor mobile întăresc declaraţia

Google:
3 din 4 căutări pe mobil duc la acţiuni cum ar fi: căutarea aprofundată, o vizită la magazin, un telefon, o decizie de cumpărare sau distribuirea (sharing) informaţiei găsite;
75% dintre căutările pe mobil au loc după-amiaza sau seara;
45% dintre căutările pe mobil sunt orientate către un scop anume şi au ca rezultat luarea unei decizii din partea utilizatorului.

Care e scopul marketingului pentru dispozitivele mobile? Acela de a le oferi vizitatorilor site-ului tău o experienţă plăcută atunci când vor intra pe site de pe un dispozitiv mobil.

CUM:
Cum poţi obţine o “experienţă plăcută”?
În primul rând (cel mai important) trebuie ca site-ul tău să arate foarte bine şi să fie uşor de navigat şi de citit pe un dispozitiv cu un display mic (asta înseamnă ca site-ul tău să folosească o modalitate optimizată de afişare pe dispozitivele mobile).

În al doilea rând, ai putea să creezi aplicaţii de sine stătătoare (aplicaţii care furnizează informaţii despre produsele sau serviciile tale), pe care utilizatorii le pot descărca din magazinele specializate (AppStore, Google Play, Windows Store etc).

2. MARKETINGUL CONŢINUTULUI

Marketingul conţinutului este inima oricărei campanii de marketing online.
Din momentul în care ai o platformă bine pusă la punct de livrare a site-ului (adică marketingul site-ului pentru dispozitivele mobile), pasul următor este să creezi conţinut de calitate.
Conţinutul este cel ce-ţi va aduce vizitatori şi-i va loializa.

Conţinutul de calitate va face lumea să vorbească despre tine şi va conduce către cel mai important scop: vânzările.

Care e scopul marketingului de conţinut?
În câteva cuvinte, scopul tău e de a crea şi de a furniza conţinut de calitate – adică informaţii relevante de care potenţialii tăi clienţi au nevoie şi le caută, iar pasul următor pe care îl vor face (după ce găsesc pe site-ul tău aceste informaţii) va fi să-ţi devină clienţi sau să efectueze o acţiune (de exemplu să se înscrie la newsletter, să-ţi devină prieteni pe reţelele sociale etc).

CUM:
Înainte de a te apuca să creezi conţinut (care poate fi de tipul articolelor informative, filmelor de prezentare, imagini etc), încearcă să afli ce anume caută potenţialii tăi clienţi, ce tip de informaţie i-ar putea ajuta să ia o decizie de cumpărare de la tine şi nu de la concurenţii tăi.

3. MARKETINGUL MOTOARELOR DE CĂUTARE (SEM – de la “Search Engine Marketing”)

Marketing online pentru motoarele de căutare este încă o strategie de promovare a site-ului pe care o poţi utiliza şi are două componente: prima este SEO (optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare), iar a doua este PSA (Paid Search Advertising – reclama plătită în rezultatele căutării).

Pe scurt, SEO (optimizarea site-ului) te va ajuta să obţii GRATUIT trafic din căutări, în timp ce PSA îţi va aduce trafic, dar va trebui să plăteşti pentru el.

Care e scopul marketingulului motoarelor de căutare?
Acela de a obţine trafic mai bun (vizitatori mai mulţi) din rezultatele căutării pe Google (fie trafic organic – adică gratuit, fie trafic plătit – prin intermediul anunţurilor publicitare targetate).

CUM:
Pentru a obţine vizitatori mai mulţi din căutările după cuvinte-cheie, trebuie ca site-ul tău să fie optimizat pentru acele căutări.

Optimizarea site-ului trebuie să ia în calcul:
- titlurile paginilor;
- descrierile paginilor;
- viteza de încărcare a paginilor;
- calitatea de autor (Google authorship);
- design-ul site-ului şi structura sa;
- linkurile care duc către site-ul tău;
- prospeţimea conţinutului (cât de actual este acesta);
- titlurile alternative ale imaginilor din site etc.

4️. MARKETINGUL REŢELELOR DE SOCIALIZARE (SOCIAL MEDIA)

Ai reuşit să creezi conţinut relevant pentru utilizatori, acum e momentul să-l faci cunoscut.
Cea mai bună cale de a-ţi promova conţinutul este o strategie bine organizată de marketing pe reţelele de socializare.

Campaniile tale pe social media ar trebui să urmărească două scopuri:
1) De a obţine cât mai mulţi “prieteni”, aşa încât publicarea conţinutului tău să aibă o audienţă cât se poate de mare;
2) De a obţine vizitatori care vin din reţelele sociale şi care s-ar putea transforma în cumpărători.

CUM:
Este necesar să-ţi construieşti o prezenţă bună în toate reţelele sociale importante (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest etc), distribuind constant conţinut relevant pentru utilizatori şi interacţionând cu cei interesaţi de produsele/serviciile pe care le oferi.

Ştiu că nu e un proces simplu şi se consumă foarte mult timp cu desfăşurarea campaniilor pe mai multe reţele sociale simultan, dar n-ai de ales.

Vestea bună e că reţelele de socializare aduc clienţi (acum câţiva ani se credea că vizitatorii din social media nu se transformă în clienţi).

Dacă nu ai timp sau nu ştii cum să organizezio o campanie pe social media, sună-ne la tel. 068980428 şi ne ocupăm noi pentru tine.

5. STRATEGIA DE OPTIMIZARE (SEO) locală a site-ului pentru motoarele de căutare
Această strategie e foarte importantă pentru firmele mici (mai ales dacă firma ta are o adresă fizică unde îşi desfăşoară activitatea şi unde poţi primi clienţi).

CUM:
În general, nu există o reţetă de sine stătătoare pentru optimizarea site-ului pentru căutări locale.
Pur şi simplu va trebui să urmezi aceleaşi reguli ca la marketingul pentru motoarele de căutare, concentrându-te asupra furnizării de conţinut “localizat”.
Acestea au fost cele 5 strategii pentru un marketing online mai eficient.

Dacă ai o afacere și îți dorești mai mulți clienți și nu cunști cum sa ajungi cu produsul/serviciul tău la potențialii clienti ... 

CONTACTEAZĂ-NE: 068980428

Te ajutăm cu cea mai mare placere!
Made on
Tilda